طراح گرافیک و علاقه مند به کسب و کار

  • ۰
  • ۰

about-me

سلام دوستان عزیز

تو اولین مطلب که میخام انتشار بدم در مورد خودم و علاقه هایی که دارم با شما صحبت کنم . و یکمم در مورد گرافیک حرف میزنم.

وقتی همه برای اولین بار به مدرسه میرن رفته رفته به چیزای مختلف علاقه پیدا می کنن ولی من از همان موقع به نقاشی علاقه داشتم و همینطور که می دونین دخترا بیشتر به این جور چیزا علاقه دارند . ولی میتونم بگم علاقه من خیلی متفاوت تر نسبت به بقیه بود چون واقعا عاشق نقاشی کشیدن بودم و هر وقت بیکار میشدم یا حوصله نداشتم میرفتم دفترمو باز می کردم و یکم خودمو با نقاشیام سرگرم می کردم و رفته رفته واقعا دیگ نقاشی جزوی از زندگیم بود که نمی تونستم بدون اونا زندگی کنم . بعضی وقت ها هم شیطون وسوسه می کرد که نقاشیو بزارم کنار ولی نه اصلا نباید اینکارو بکنید . وقتی نقاشی بشه کار روزانتون دیگ براتئن سخت میشه که ازش دل بکنید و شاید برای شمایی ک داری الان اینو میخونی مسخره بیاد ولی باید هر کاریو با عشق انجام داد مثل نقاشی کشیدن و خیلی چیزای دیگ .

 

دوران کودکی

نو این چن سالی که بین مردم جامعمون بودم کم کم متوجه شدم که مردم دنبال علاقه هاشون نمیرن و میرن دنبال کاری که بهش علاقه ندارند ولی این به نظر من کاملا اشتباهه چون وقتی شما به چیزی علاقه نداشته باشی کاری که می کنی هم برات مهم حساب نمیشه و همیشه میخایی یجورایی بپیچونیش. بیایین سعی کنیم بریم دنبال علاقه هایی که داریم همونجوری که من رفتم دنبال علاقم و تو کارمم به نظر خودم خیلی موفقم.

 

حالا من خودمم اوایل دنبال چیزای دیگ هم رفتم ولی اصلا نقاشی و طراحی رو کنار نزاشتم . قبل اینکه بچه ها برن مدرسه خیلی از پدر و مادرا بچه هاشونو میفرسن ورزش های مختلف ، من خودم به شخصه 2 تا ورزش مختلف رو امتحان کرد. یک سال ژیمناستیک کار کردم ولی خب چون زیاد علاقه نداشتم گذاشتم کنار ولی توصیه می کنم حتما یه بار امتحان کنین و حدود دو سال هم کاراته کار کردم که متاسفانه بعد این دیگه کسی نمیتونست نزدیکم بشه و بهم چیزی بگه و اصلا این اخلاقمو دوس نداشتم . خدارو شکر بعد از مدتی تونستم بزارم کنار و واقعا آدم بایدز یکم تو این مسائل مواظب باشه.

 

 

تو خونواده های ما همه میخان که بچه هاشون دکتر و مهندس بشن و اصلا نمیزارن آدم خودش تصمیم بگیره و واقعا این خیلی اذیت کنندس و بعد از مدتی اصلا آدم از ذوق و شوق میوفته و افسرده میشه . بیایین به بابا مامانامون یاد بدیم که دیگه بچه هارو مجبور به خوندن رشته خاصی نکنند و بزارن ما خودمون تصمیم بگیریم . اگه دیدن اشتباه تصمیم میگیریم میتونن راهنماییمون کنن نه اینکه بزنن سرمون. ولی خداروشکر میکنم که من تونستم برم دنبال علاقم . درسته شاید از لحاظ درآمدی یکم کم باشه ولی وقتی من کاریو با عشق و علاقه انجام بدم درآمدش زیاد برام مهم نیست.

خب خب اگه خسته نشدین بزارین یکمم در مورد علاقه خودم بهتون بگم.
همونطور که گفتم من از اول به نقاشی علاقه داشتم و به مرور زمان فهمیدم که نقاشی جزو طراحی و گرافیک هست و از اون موقع رفتم دنبال یادگیریشون. اولین کلاسی که رفتم کلاس خوش نویسی بود چون میخواستم طرح هایی که می کشم و به اسم خودم باشه منظور  پایینش امضای خودم باشه. و همراه با کلاس طرح هامو هم می کشیدم .

 

دانشگاه
طراحی ها هم فرق داره یکی دوست داره روی کاغذ طراحی کنه و شاید یکی دلش بخواد با کامپیوتر طراحی کنه . حالا من با هر دو تاش طراحی میکنم و میتونم بگم که دیگه یه استادی شدم برای خودم چون واقعا حاصل چند سال زحمت کشیدنمه. شاید به نظر خیلیا مسخره بیاد ولی شما اصلا به حرفای دیگران توجه نکنین و بزارین هر چی که میخوان رو بگن اونا وقتی موفقیتتونو تو کارتون ببین خود به خود خودشون میان که باهاتون درباره کار حرف بزنن.

 

دانشگاه هنر تبریز


من کلا دانشگاه رشتمو گرافیک انتخاب کردم تا بتونم به کارم به صورت تخصصی ادامه بدم ولی اصلا لازم نیست که شما هم گرافیک بخونین . و می تونین با شرکت تو کلاسای حضوری یا آنلاین به راحتی یاد بگیرن وبعد از مدتی یک گرافیست حرفه ای بشین.
برای شروع شما باید عاشق این کار باشید ، خلاقیت در کار و طراحی نیز لازم است. یگ گرافیست باید با رنگ ها نیز آشنایی کامل داشته باشد که ماشاا... دخترامون استادن تو تشخیص رنگ و همچنین باید با رشته های مختلف هنری نیز آشناییتی داشته باشین مثل عکاسی ، نقاشی ، طراحی و ... ببشخید که یکم ترسوندمتون همه اینایی که گفتم رو شما میتونین به مرور زمان یاد بگیرن و حتما قرار نیس تا وقتی اینارو یاد نگرفتین گرافیک رو یاد نگیرین پس بهتره از همین امروز می تونین شروع کنین نه اینه بگین از شنبه هفته بعد شروع می کنم.خب بریم یکم تخصصی تر بررسی کنیم.

طراحی گرافیک

گرافیک به چیزایی میگن که تو کم ترین زمان بتونه یک پیامی به ما بده و ما با تکنیک هایی که یاد گرفتیم بتونیم روی کاغذ یا تو کامپیوتر یا روی اجسام دیگه چیزی درست کنیم. مثلا تمام تابلو های رستوران ها و جایگاه سوخت و تابلو های راهنمایی رانندگی یک نوع طراحی گرافیک است. که روی اجسام مختلف چاپ شده اند. گرافیک بخش های مختلفی دارد که هر کدام نیز برای خود تخصصی حساب می شود وخیلی گشترده تر از اونی هست که فکر می کنید.

 

طراحی گرافیک

 

طراحی گرافیک "چاپ" یکی از زیر شاخه های گرافیک است که شما میتونید با طراحی و چاپ تبلیغات و طراحی کارت ویزیت ، طراحی پوستر ، طراحی عکس و ... به کار خود ادامه بدهید. بازار کار نیز تو این رشته خیلی خوبه و شما می تونید کسب و کارتون رو گسترش بدید.

 

 

موشن گرافیک علاوه بر علاقه شدید ، مهارت زیادی نیز لازم دارد و تو این چند سال هم خیلی از مدیران کسب و کار ها ازین روش برای تبلیغات استفاده می کنند. منظور از مهارت های زیاد اینه که شما بتونید با برنامه های مختلفی که برای گرافیک وجود داره به خوبی کار کنین تا تخصص لازم رو بدست بیارید.

 

طراحی گرافیک و موشن گرافیک

 

طراحی گرافیکی محیطی نیز یکی دیگر از شاخه های رشته گرافیک هست که رابطه نزدیکی با طراحی دکوراسیون داخلی دارد و کار آن ها طراحی پوستر یا عکس های جذاب برای فروشگاه ها ، مناطق گردشگری ، خیابان شهر و ... است . در این حوزه باید شما شناخت کاملی از طرف مقابل یا همان مخاطب را داشته باشید تا بتونید یک چیز فوق العاد طراحی کنین.

 

طراحی گرافیک محیطی

 

خب اینا یک بخش کوچکی از گرافیک بود که بهتون گفتم و در آینده بقیه زیر شاخه ها رو نیز به صورت تخصصی با هم دیگه بررسی می کنیم . طراحی میتونه یکی از علاقه هاتو بشه پس به همین راحتی از کنارش رد نشین و خواهشا اهمیت بدین.

ممنون که وقت گذاشتین و این مطلبو خوندید . خیلی ممنون 

  • ۹۹/۰۱/۲۴
  • نرگس محمدزاده

گرافیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی